Miközben leginkább a Z generációra – az 1995-2009 között születettekre – vonatkozóan gyűjtöttem információt, megakadt a szemem egy elég fájó kijelentésen, mely már nem csak ezt a generációt érinti, és amely ezek után befészkelte magát a gondolataimba.
„Fontos látnunk, hogy a média funkciói miként terjednek ki a társadalomban. Az egyik legnagyobb változás, hogy a média nemcsak közvetít, hanem aktívan is részt vesz a társadalom értékrendjének kialakításában. Nem egy kutató úgy fogalmaz, hogy a média a vallás szerepét veszi át egy szekularizált világban. Ma már az is nyilvánvaló, hogy az információ közvetítésén és a szórakoztatás funkcióján kívül még számos fontos szerepet tölt be az emberek mindennapi életében. Segít megbirkózni a világ nehézségeivel, identitást formál...”
Rögtön azon kezdtem el gondolkozni, vajon milyen módon, milyen formában és mennyire mélyen formálja a média a saját életemet, a családomét, a körülöttem élőkét és a közösségünk tagjait?
A Z és az Alfa generációt (2010-2025) digitális bennszülötteknek is hívjuk, mert a digitális eszközök használatával már gyermekkorukban találkoztak, számukra teljesen természetes a közösségi média felületek használata. Mégis megdöbbenten olvassuk a kutatók állításait azzal kapcsolatban, hogy a személyiségüket hogyan formálja az, hogy ebben nevelkedtek, pl. hogy nem tudnak hierarchiában gondolkozni, hogy folyamatos megerősítésre van