Általános Szerződési Feltételek
Az idejeelhinnedmagazin.hu általános szerződési feltételei
Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni az idejeelhinnedmagazin.hu honlapnak (a továbbiakban „Honlap”), figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeket, és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.
A Honlap működésével, megrendelési és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a „Kapcsolat” menüpontban feltüntetett elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
A Honlap használatához kapcsolódó olyan technikai jellegű tájékoztatásokat, részletes feltételeket, melyeket esetlegesen jelen Általános Szerződési Feltételek nem tartalmaznak, a Honlap felületein elérhető további információk tartalmazzák.
A Honlapon keresztül, elektronikus úton megkötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azokat a Magyar Pünkösdi Egyház (a továbbiakban „Szolgáltató”) nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető és nem megtekinthető.
Ön a Honlap használatával, megrendelésének leadásával vagy a regisztrációval elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen Általános Szerződési Feltételekben foglalt rendelkezéseket, tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat:
A Honlapon megjelenített magazin online rendelhető meg a rendelkezésre álló felületen, házhoz szállítással vagy online formában történő hozzáférhetővé tétel útján.
Jelen általános szerződési feltétel 2024. május 6. napjától határozatlan ideig érvényes.
AZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK TARTALMA:
1. Üzemeltetői adatok ismertetése
2. Rendelési információk
2.1 Regisztráció
2.2 Rendelés menete
2.3 Adatbeviteli hibák javítása
2.4 A megrendelések feldolgozása
2.5 Termékek vételára
2.6 Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
2.7 Akciók, kedvezmények, kuponok
2.8 Fizetési módok
2.9 Házhoz szállítás, információk
3. Szavatosság
3.1 Szavatosság
3.2 Szavatossági igények érvényesítése
3.3 Elállási jog
4. Panaszkezelés
5. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
6. Felelősség
7. Szellemi tulajdon, szerzői jog
8. Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása
9. Tulajdonjog fenntartása
10. Egyéb rendelkezések
1. Üzemeltetői adatok ismertetése
Név: Magyar Pünkösdi Egyház (a továbbiakban Szolgáltató)
Székhely: 1143 Budapest, Gizella u. 37.
Adószám: 19818520-1-42
Nyilvántartási szám: 00016/2012
Bankszámlaszám: 10409015-49565257-53501009
Telefon: +36 (1) 251 6987, +36 (1) 222 0086
Mobil: +36 (70) 330 4495
Elektronikus elérhetőség: info@punkosdi.hu
Szerződés nyelve: magyar
2. Rendelési információk
2.1 Regisztráció
A Honlap tartalmának jelentős része elérhető bárki számára regisztráció nélkül, a vásárlásnak sem feltétele az érvényes regisztráció. A megrendelés elküldése regisztráció nélkül is lehetséges, de a jövőben a belépési adatokkal regisztrált felhasználóként azonnal el tudja küldeni megrendelését a szállítási és számlázási adatok ismételt megadása nélkül.
A regisztráció során a következő adatokat kötelező megadni a Szolgáltató részére:
– Vezetéknév, Keresztnév;
– E-mail;
– Új jelszó (amennyiben Felhasználó módosítani kívánja a rendszer által generáltat)
A rendeltetésszerű használat érdekében a regisztrációt követően a Fiókadatok az alábbi információkkal bővítendők:
– Szállítási cím
– Számlázási adatok (Név/Cégnév, Ország, Megye, Város, Utca, Házszám, Telefonszám, Email cím).
Fontos, hogy ügyeljen a megadott adatok pontosságára, hiszen ezen adatok alapján kerülnek számlázásra, illetve szállításra a megrendelt termékek. A regisztrációt egyszer kell végrehajtania, későbbi vásárlások alkalmával ezt a lépést már nem kell elvégeznie. A Szolgáltató e-mailben tájékoztatja Önt a regisztráció sikeres megtörténtéről.
Ön jogosult a regisztrációját bármikor törölni a magazin@punkosdi.hu e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően a Szolgáltató köteles haladéktalanul gondoskodni a regisztráció törléséről. Az Ön felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, és nem eredményezi ezen adatok, valamint a Szolgáltató törvényi kötelezettségeinek teljesítse érdekében megőrzendő adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.
A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag Ön a felelős. Amennyiben Ön tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél vagy visszaélt, köteles erről haladéktalanul értesíteni a Szolgáltatót.
Ön vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.
2.2 Rendelés menete
- a) A megvásárolni kívánt terméket helyezze a kosárba. A kosárba helyezést követően a kosár tartalma automatikusan megjelenik a képernyőn. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrizze a kosárba helyezett termékek listáját a Honlap jobb felső sarkában található „Kosár” feliratra kattintva. A megjelenő felületen módosíthatja a termékek darabszámát, vagy akár törölheti is a kosarából. Mennyiség megadását követően automatikusan frissül a kosár tartalma.
- b) Ha mindent rendben talált a kosarában, illetve az oldalon feltüntetett szállítási információkról is tájékozódott, akkor a „Tovább a pénztárhoz” feliratra kell kattintania. A megjelenő felületen értelemszerűen ki kell töltenie a szükséges információkat – annak megfelelően, hogy regisztrált felhasználóként, vagy vendégként vásárol.
Az információk megadását követően válassza ki a fizetési módot:
- Bankkártyás fizetés (SimplePay)
- Átutalás
- Csekk
- c) Átvétel módja:
Az előző pontban meghatározott adatlap kitöltése során az oldalon tájékozódhat a megvásárolt termék átvételének módjáról és költségeiről. A szállítás végleges adatai a „Pénztár” oldalon kerülnek feltüntetésre.
Amennyiben nyomtatott magazinra történt előfizetés, akkor a magazin közvetlenül a nyomdából postai úton kerül szállításra az Ön által megadott címre.
Amennyiben az online magazinra történt előfizetés, akkor a magazin hozzáférhetővé válik a regisztrált fiókjában.
A postai cím helyességéért az adatot szolgáltató tartozik kizárólagos felelősséggel, a téves címadat megadásából eredő mindenféle kárigény vonatkozásában Szolgáltató kizárja felelősségét.
- d) Rendelés véglegesítése: A „Pénztár” felület egyben egy összegző képernyő, ahol a megrendelés végleges elküldése történik, illetve a fizetés előtt még utoljára megtekintheti a kosárba helyezett termékeket, számlázási, szállítási adatokat, egyéb opcionálisan tett megjegyzéseket. Itt még lehetőség van módosítani a kosara tartalmát. Ha mindent rendben talált, akkor a „Rendelés elküldése” gombra kattintva tudja elküldeni a Szolgáltató részére a megrendelését.
Amennyiben Ön a megrendelés leadását követően változtatni szeretne a rendelésen (pl. termékeket hozzáadni, esetleg törölni szállítási címet, fizetési módot, címet módosítani), a jelen ÁSZF-ben írt szolgáltatói elérhetőségek valamelyikén haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot a Szolgáltatóval. Több, mint 1 munkanappal a rendelést követően a Szolgáltató nem vállal felelősséget a rendelés menet közben történő módosítására.
2.3 Adatbeviteli hibák javítása
Önnek a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Honlapon bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására, akár a saját fiókjában felhasználói adatok módosítása útján, akár a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból vagy a megadott mennyiség csökkentése, szállítási cím módosítása).
2.4 A megrendelések feldolgozása
A megrendelések feldolgozása munkanapokon, 16:00 óráig történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására. Amennyiben az feldolgozási időn kívül történik, a következő munkanapon kerül feldolgozásra.
2.5 Termékek vételára
A Honlapon megjelenített termékek (nyomtatott és online magazin) vételára az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazó módon, magyar forintban (Ft.) van feltüntetve. A termékek vételára nem tartalmazza az esetleges kiszállítás költségét.
A Honlapon található árak Magyarországra történő rendelésre/előfizetésre vonatkoznak. A termékek külföldre, az EU országokba is megrendelhetők. Külföldi szállítási címre történő rendelés esetén a belfölditől eltérő szállítási díjat számol fel a kiszállítást intéző nyomda.
2.6 Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
Az Ön által elküldött ajánlat (megrendelés) megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja az Ön részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza az Ön által a vásárlás, illetve regisztráció során megadott adatokat (pl. számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt termékek felsorolását, mennyiségét, a termékek árát, az esetleges szállítási költséget és a fizetendő végösszeget. Ha Ön rendelését már elküldte a Szolgáltató részére, és hibát vesz észre a visszaigazoló emailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 munkanapon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé a magazin@punkosdi.hu e-mail címen, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében. Amennyiben Ön késedelmesen jelenti be a fennálló eltérést az adatokban, a Szolgáltató nem felel a megrendelttől eltérő fajtájú vagy eltérő számú termék kézbesítéséért, valamint a nem megfelelő címre történő kézbesítésért. Előfizetés vásárlása esetén a megrendeléskor vagy a regisztráció során megadott adatokban bekövetkezett valamennyi változást Ön köteles haladéktalanul bejelenteni a Szolgáltatónak. A változás a vonatkozó bejelentés kézhezvételét követő 10. napon válik hatályossá, és ezen időpontot követő első lapszám megjelenésekor történik a kézbesítés a megváltoztatott adatok szerint. Amennyiben Ön elmulasztja, vagy késedelmesen jelenti be a változásokat, az ebből eredő károkért (nem megfelelő címre történt kézbesítés, az előfizetés megszüntetése az előfizetési díj azonosíthatatlansága miatt, az adóbizonylatok érvénytelensége hibás vagy hiányos adatok miatt, stb.) a Szolgáltató nem felel.
Ön mentesül az ajánlati kötöttség alól és nem köteles megvásárolni a terméket, ha 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló emailt. E visszaigazoló e-mail a Szolgáltató részéről az Ön által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre a Szolgáltató és Ön között. A Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben vagy teljes egészben. Részben történő teljesítésre kizárólag Önnel történő egyeztetést követően kerülhet sor. A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén, az átutalt összeg (részben vagy egészben), illetve a fizetéssel kapcsolatos valamennyi többletköltség 14 napon belül visszautalásra kerül az Ön részére.
A visszaigazolt megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit. A szerződésre Magyarország joga irányadó.
2.7 Házhoz szállítás, információk
Kiszállítási határidő: A szállítási határidőről a magazin@punkosdi.hu címen kérhet tájékoztatást. Az esetleges szállítási késedelemről a Szolgáltató értesíti Önt a megrendelés vagy a regisztráció során megadott email címen.
Kiszállítás módja: megrendeléseket a Magyar Posta Zrt. (cím: 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.) partnerünk szállítja házhoz. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8 – 20 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben az időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. Amennyiben Ön a kiszállítást végző személy által megjelölt időpontban nem tartózkodik az Ön által megadott szállítási címen, és a csomag átvétele meghiúsul, a futár értesítést hagy a szállítási címen. Az értesítőn található szám segítségével Önnek lehetősége van a megadott telefonszámon új szállítási cím és időpont megadására, illetve egyeztetésére. A futár további 1 alkalommal kísérli meg a megrendelt termékek kiszállítását. Amennyiben a 2. kiszállítás is sikertelen, a futár visszaszállítja az Ön csomagját a Szolgáltató részére. A Szolgáltató ez esetben felveszi Önnel a kapcsolatot a további teendőkkel kapcsolatban. Külföldi szállítás Magyarország területén kívüli címre történő megrendelés elfogadása, és a szállítási díj megállapítása egyéni egyeztetés alapján történik, ilyen igény esetén további információkért kérjük, keresse a Szolgáltatót.
A partner elérhetőségei:
Név: Magyar Posta Zrt.
Cím: 1138 Budapest, Dunavirág u. 2-6.
Telefonszám: +36 (1) 767 8200
Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan: Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés, hibás vagy hiányos kiszállítás esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt a Szolgáltatónak nem áll módjában elfogadni! A terméknek a kiszállítást végző személytől való átvételével, illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, ami azt jelenti, hogy az átvételt követően Ön kizárólag elállási jogával élhet, amennyiben azt a jogszabály – a termék jellegére tekintettel – nem zárja ki. Éppen ezért a kiszállítást végző személy távozása után a Szolgáltatónak utólagos mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni. A megrendelt termékek személyes átvételére nincs lehetőség.
Digitális előfizetés / digitális lapszám vásárlása
A digitális termékek a Honlapon történő regisztráció és belépés után válnak elérhetővé. A belépéshez, illetve a digitális olvasó és a digitális magazinok megnyitásához internetkapcsolat szükséges. Egy felhasználó egy időben csak egy eszközről léphet be fiókjába, ellenkező esetben a rendszer automatikusan kilépteti a korábban bejelentkezett felhasználót. A digitális lapszámok tartalma csak online elérhető, internetkapcsolat hiányában nem hozzáférhető a megvásárolt tartalom. A digitális kiadványok saját eszközre nem letölthetők, E-könyv-olvasón nem hozzáférhetők, csak kizárólag böngészőből megnyitva elérhetők.
A nem előfizetés keretén belül vásárolt korábbi digitális lapszám(ok) vagy különszám(ok), a regisztráció és belépés után továbbra is elérhetők maradnak az Ön fiókjában.
3. Szavatosság és jótállás
3.1 Szavatosság
Kellékszavatosság: Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Ön az átvétel időpontjától, az átvett terméken található szavatossági idő lejártáig érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek (például: hiányzik a magazin oldala, nem hozzáférhető elektronikusan).
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő napon belül közölni a Szolgáltatóval. Ön közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. A kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája az Ön részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka Önnek felróható okból keletkezett, nem köteles az Ön által támasztott szavatossági igénynek helyt adni.
3.2 Szavatossági igények érvényesítése
Szavatossági igényeit Ön az alábbi címen érvényesítheti:
Név: Magyar Pünkösdi Egyház
Székhely: 1143 Budapest, Gizella út 37.
E-mail: magazin@punkosdi.hu
Amennyiben a hibásként megjelölt termék nem rendelkezik a hibával, és a bevizsgálás alatt más hiba sem válik felismerhetővé, úgy a Szolgáltató nem kötelezhető bármely szavatossági igény teljesítésére.
3.3 Elállási jog
A jelen pontban foglaltak kizárólag a szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró felhasználóra és vásárlóra vonatkoznak, aki terméket (árut), vagy szolgáltatást vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a jelen pont alkalmazásában a továbbiakban: „Fogyasztó”).
Szolgáltató tájékoztatja az üzleti tevékenységük körén kívül eljáró Fogyasztókat, hogy előfizetés esetén a Felhasználót, mint fogyasztót 14 napos indoklás nélküli elállási és felmondási jog illeti meg a fogyasztó és vállalkozás között létrejött szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. Rendelet 20. § b) pontja és 29. § (1) bekezdés j) pontja alapján. E fogyasztói jog alól az egyszeri vásárlások a 45/2014. (II.26.) Korm. Rendelet 29. § (1) bekezdés j) pontja alapján kivételt jelentenek.
A Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén a terméknek, több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
A Fogyasztó a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy (14) napon belül jogosult a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni Szolgáltató részére a Szolgáltató által jelen ÁSZF 1. pontjában meghatározott valamely elérhetőségén. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát Szolgáltató részére. Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a jelen pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 (tizennégy) naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi Szolgáltatónak.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. Javasolt, hogy a Fogyasztó az elállásról szóló levelet ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
A Fogyasztó elállása esetén köteles a megrendelt terméket a jelen ÁSZF 1. pontjában megjelölt címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 (tizennégy) napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket. A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldési költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli. Ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés megkötésével egyidejűleg a terméket kifuvarozták a Fogyasztónak, Szolgáltató saját költségén fuvarozza vissza a terméket, ha az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza.
Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 (tizennégy) napon belül – a termék visszaküldése feltételével – Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
A Fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát digitális tartalom esetében, miután azokat a Fogyasztó letöltötte.
4. Panaszkezelés
Ön a Honlap az áru (szolgáltatás) fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlenül kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére, mulasztására vonatkozóan szóban vagy írásban teheti meg panaszát. A panaszok bejelentésére, kapcsolattartásra használható cím, telefonszám, elektronikus levelezési cím megegyezik a Honlap ügyfélszolgálati címével:
E-mail: magazin@punkosdi.hu
Levelezési cím: 1143 Budapest, Gizella u. 37.
A hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt a Szolgáltató azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. Ha Ön a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát
- a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben azt Önnek átadja,
- b) telefonon közölt szóbeli panasz esetén azt Önnek legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg megküldi, és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozó rendelkezések szerint jár el.
A telefonon közölt szóbeli panaszt kötelezően egy egyedi azonosítószámmal látjuk el, ami a panasz visszakereshetőségét segíti. Ezt a számot mi Önnel kötelesek vagyunk közölni. A Szolgáltató az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz Önhöz eljusson. Ha a panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Szolgáltató köteles öt évig megőrizni.
5. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben a Szolgáltató és Ön között esetlegesen fennálló jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, bírósági eljárást kezdeményezhet, továbbá fogyasztói jogvita esetén az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ön számára:
– a fogyasztók panaszaikkal elsősorban a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak. Az illetékes járási hivatalok listáját a következőkép érheti el: http://jarasinfo.gov.hu/. Az illetékességet meghatározza a fogyasztó lakóhelye, a vállalkozás székhelye, telephelye, valamint a jogsértés elkövetésének helye is. A kérelem bármely illetékes járási hivatalnál benyújtható.
– Békéltető testület eljárásának kezdeményezése
BKIK mellett működő Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
Tel: 06 (1) 488-2131,
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
6. Felelősség
Ön a Honlapot kizárólag a saját felelősségére használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért, a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően. A Szolgáltató kizár minden felelősséget a Honlap használói által tanúsított magatartásért. Ön köteles gondoskodni arról, hogy a Honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. Ön teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, a Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.
A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. A Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges termékismertetők, a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.
Amennyiben Ön a Honlapon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a Szolgáltatónak. Ha a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.
7. Szellemi tulajdon, szerzői jogok
A Honlap tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából, vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé-, vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Honlap használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Önnek a Honlap felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. Ez kiterjed jelen ÁSZF tartalmára, mely know-how-nak minősül, így másolása a Szolgáltató előzetes felhatalmazása nélkül a hatályos Ptk. vonatkozó rendelkezéseibe ütközik. A Honlap rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.
8. Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása
A Szolgáltató az árváltozás és az Általános Szerződési Feltételek megváltoztatásának jogát fenntartja. Az esetleges változások a Honlapon való megjelenéstől számítva lépnek életbe, és minden vásárlás alkalmával a megrendelés idejében fennálló feltételek kerülnek fogadásra.
A Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a vásárlók Honlap felületén történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Honlap első használata alkalmával válnak hatályossá Önnel szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.
9. Tulajdonjog fenntartása
A vételár teljes kifizetéséig a termék a Szolgáltató tulajdonában marad. Ha a termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely okból – az Ön birtokába kerül, felelősséggel tartozik a Szolgáltató irányába mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére senkit nem lehet kötelezni.
10. Egyéb rendelkezések
10.1. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson végre a Honlapon, előzetes figyelmeztetés nélkül, és hogy a Honlapot más domainnév alá helyezze át.
10.2. Szolgáltató megtesz minden ésszerű és elvárható intézkedést a Honlap biztonságos üzemeltetése érdekében, azonban ezen felül semmiféle, sem kifejezett, sem vélelmezett szavatosságot vagy garanciát nem vállal a Honlap biztonságáért, számítógépes vírusoktól, valamint kém- és más kártékony programoktól való mentességéért, időszerűségéért, pontosságáért, illetve megszakítás nélküli működéséért. Szolgáltató a Honlap használatával összefüggésben javasolja, hogy a felhasználók tegyék meg a szükséges óvintézkedéseket: használjanak vírus és spyware védelmi szoftvereket friss adatbázissal, telepítsék az operációs rendszer biztonsági frissítéseit. A Honlapon történő vásárlás feltételezi a felhasználó részéről az Internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét, és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.
10.3. Szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely Honlapra való csatlakozás miatt következett be. Önt terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.
10.4. Szolgáltató nem felelős az esetleges károkért az alábbi esetekben:
- a) ha bármely működési hiba miatt a jelentkezése nem érkezett be.
- b) az Ön számítógépének bármilyen hardver- vagy szoftverhibájából bekövetkező meghibásodásért, vagy az internet csatlakozás megszakadása miatti károkért.
Hatály: 2024. május 6.