
Petz Renáta
iskolalelkész, Forrás Oktatási Központ
A keresztény szemléletű oktatás kulcsa a hitelesség. Csak oda tudok elvezetni másokat, ahol én magam is jártam.„Legyetek az én követőim, mint én is a Krisztusé.”[1] Azt tudom hitelesen átadni, amit ismerek és megélek. A gyerekek hamar megérzik, ha valami nem „igazi”, ezért felelősségem, hogy mit fektetek be a saját életembe.
Isten szívét akkor tudom hitelesen közvetíteni – az életemmel, a szavaimmal és a jelenlétemmel –, ha én magam is valóban megismertem Őt. Mások abból fognak „olvasni”, amit a mindennapokban megélek: a szeretetből, a vigasztalásból, a bátorításból és az elfogadásból – vagy éppen ezek hiányából. Csak úgy tudom bemutatni Istent, ahogyan én magam megismertem, és amilyen módon a közelségét megtapasztalom.
„Bölccsé teszlek és megtanítalak téged az útra, amelyen járj; szemeimmel tanácsollak téged.”[2]
[1] 1Kor 11,1 (KG)
[2] Zsolt 32,8 (KG)
Bajzátné Winkler Niké
igazgatóhelyettes, Forrás Oktatási Központ
Keresztényként élni, ez meghatározza minden pillanatunkat: szavainkat, döntéseinket, cselekedeteinket. Vagyis a keresztény oktatás számomra elsősorban azt jelenti, hogy életünk mintát, példát ad a körülöttünk lévőknek, legyenek azok a diákjaink, a kollégáink, a szülők, vagy az iskolával kapcsolatba kerülők. Azt, hogy Istennel élő kapcsolatunk van, nem pusztán a hittanórák, a napindító áhítatok és a tananyagba épített bibliai integráció mutatja. Amikor a Forrásba először, még szülőként léptem, azt tapasztaltam, hogy másképp állnak a gyermekemhez, mint a korábbi intézményünkben. Tudom, hogy a legtöbb iskola elmondhatja magáról, hogy náluk szeretik a gyerekeket, de egy keresztény iskolában ez sokkal könnyebb. Nem a saját erőforrásainkra kell támaszkodnunk, Jézus szeretetének fényét kell csak visszatükröznünk.


Kovácsovics Lászlóné
Örömhír Általános Iskola és AMI, Győr
Fontosnak tartom, hogy az iskolában is félelem nélkül éljenek a gyerekek. Igyekszem nyugodt légkört teremteni az óráimon. Figyelembe veszem a tanulók egyéni képességeit. Sokszor lenyűgöz a kreativitásuk, a különleges látásmódjuk, a játékosságuk. Ha érzik, hogy elfogadom őket, akkor felszabadultak lesznek, növekszik az önbizalmuk. Szeretném elérni, hogy a gyerekek ne nyomasztó teherként éljék meg az elvárásokat, de stabil alapokat kapjanak, amire később tudnak építeni. Bátorítom őket, hogy kitartóak legyenek, és igényességre törekedjenek a munkájukban. Irodalomórákon felfedezzük, hogy az írók, költők is ismerték az Írásokat[1]. Megfigyeljük, hogyan jelenik meg hitük kifejezése a művekben, mit üzen számunkra a szöveg.
Reggelenként a tanulókkal együtt olvassuk a Bibliát. Bízom benne, hogy az együtt töltött évek alatt megismerik Jézus életét és feltámadásának erejét. Lehet, hogy később olyan élethelyzetbe kerülnek, amikor szükségük lesz felülről jövő útmutatásra, és eszükbe jut egy mondat, egy gondolat, ami segít majd a helyes döntésben. Nagy ajándék számomra, hogy keresztény iskolában taníthatok.
[1] Biblia
Novákné Tömösközy Etelka
igazgató, Csia Lajos Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
„Jézus azt mondja: Engedjétek hozzám jőni a gyermekeket és ne tiltsátok el őket; mert ilyeneké az Istennek országa.”[1]
Számomra a keresztény szemléletű oktatás azt jelenti, hogy tanításunkkal, életünkkel, személyes példamutatásunkkal, törődésünkkel a tanulókat igyekszünk az Úrhoz vezetni. Nálunk, a Csia Lajos Általános Iskolában a bibliaintegrált oktatás a kötelező tananyag elsajátítása mellett abban is segíti a gyermekeket, hogy megismerjék Istent, az Ő igazságait. Fontos, hogy találkozzanak a Megváltóval. Ezt úgy tudjuk elérni, hogy pedagógusaink a Szent Szellem vezetésével tanítanak, nevelnek.
Ahogy az Ige írja: „Tanítsd a gyermeket az ő útjának módja szerint; még mikor megvénhedik is, el nem távozik attól.”[2]
[1] Mk 10,14 (KG)
[2] Péld 22,6 (KG)


Kálai Erika
Csia Lajos Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Keresztény pedagógusként kettős a felelősségünk tanítványaink életében: egyrészt eleget teszünk a központi tantárgyi követelményeknek, másrészt közvetítjük és bemutatjuk Krisztus személyét, szeretetét. Oktatásunkat, beszédünket áthatja Isten feltétel nélküli szeretete, kegyelme. Nemcsak beszélünk a hitről, hanem meg is éljük azt. Tanmenetünket bibliai integrációval készítjük el, hiszen Istennek van „mondanivalója” még matematikaórán is. Isten Igéjének tekintélye és ereje van, amely hatással van a gyerekek életére, tanulásukra, fegyelmezett életmódjukra.
„Ha a búzaszem földbe nem hull, és el nem hal, csak egymaga marad, ha pedig elhal, sok termést hoz.”[1]
A keresztyén pedagógia számomra az elhalás és a gyümölcsözés szolgálatát is jelenti. A pedagógus jelen van tanítványa életében, de finoman háttérbe szorul, hogy tanítványában kibontakozzon az a talentum, amely mások életére is hatással lehet.
[1] Jn 12,24 (KG)










